HR Shared Service Center: THE NEXT STEP!

“De routebepaling met behulp van een HR IT Strategie”

Reduceren van kosten én verhoging van de dienstverlening blijft een oneindige uitdaging in het bestaansrecht van uw HR Shared Service Center. Om uit deze spagaat te komen wordt de rol en inzet van IT steeds dominanter. Hierin is echter nog een flinke slag te maken. Want hoe vaak heeft u al niet met veelbelovende business cases te maken gehad? IT-scenario’s die dé oplossing beloofden, maar waarvan het resultaat behoorlijk tegenviel? Vaak ontbraken het juiste fundament en een doordachte strategie, met veel frustratie en onnodig leergeld als gevolg.

Dat kan anders én beter, vinden Vitrum, SUPERP en SAP. Daarom nodigen we u van harte uit voor de Klantendag ‘HR Shared Service Center; The Next Step!’, op7 februari bij SAP in ‘s-Hertogenbosch. Naast presentaties gaan we tijdens discussierondes graag met u en andere collega HR ICT beslissers en professionals in gesprek over ontwerp, implementatie en beheer.

Lessons learned & best practices

Tijdens een interactieve workshop waaraan een kleine en selecte groep organisaties meedoet (maximaal 20 deelnemers), bespreken we hoe een HR IT infrastructuur u helpt om uw Shared Service Center doelen te halen. Hoe ziet een dergelijke strategie eruit, welke beleidskeuzes maakt u? Welke processen zijn nodig voor de juiste strategie, en hoe speelt SAP in op de behoefte aan flexibiliteit in beleidskeuzes? Uiteraard bekijken we ook hoe u HR IT innovaties implementeert en optimaal beheert.

Deze Klantendag stelt u in staat om nieuwe kennis en best practices in te zetten in de eigen praktijk. U beschikt over een format voor uw eigen HR IT strategie, aangevuld met inzichten over de nieuwste mogelijkheden van SAP voor implementatie en beheer.

Deelname aan de Klantendag is gratis. Wel vragen we u voorafgaand aan de workshop enkele vragen online te beantwoorden. De scores op deze quick scan gebruiken we tijdens de workshops. De onderzoeksresultaten krijgt u na afloop mee.

 

Programma Klantendag, 7 februari 2012 door Vitrum, SUPERP en SAP

HR Shared Service Center: THE NEXT STEP! “De routebepaling met behulp van een HR IT Strategie”

Welkom door Juul den Esker, HR Director, SAP Nederland

09.30 uur: Doelen en programma door de dagvoorzitter

9.45 uur: Presentatie Vitrum

Spreker: Eric Mooijman, Directeur Vitrum

Welke impact ondervindt de HR IT infrastructuur van veel voorkomende issues en doelen binnen HR Shared Service Center strategieën? Welke processen zijn nodig voor een HR ICT strategie, en hoe ziet die eruit? Aansluitend volgt een discussieronde op basis van meerdere stellingen.

10.30 uur: Presentatie SAP

Spreker: Andrea Hepnerova , Director SCC, SAP EMEA

Een kijk in de keuken van het SSC van SAP EMEA. Welke uitdagingen heeft het SSC van SAP EMEA zelf ondergaan? Hoe is deze transformatie verlopen, hoe wordt er nu gewerkt en wat heeft dit SAP als organisatie opgeleverd?

11.15 uur: Presentatie SUPERP

Spreker: Jacques Dokter, Solution Consultant SUPERP

Wat zijn de lessons learned voor een succesvolle IT ondersteuning van uw HR SSC? Hoe krijgt u grip om de performance van uw HR SSC? Net als de andere twee presentaties omvat ook deze ronde een presentatie van een deel van de resultaten uit het vooronderzoek, gevolgd door een discussie.

12.00 uur: Samenvatting en conclusies, uitreiking van de onderzoeksresultaten.

Afsluiting met een lunch.

De Klantendag HR IT vindt plaats bij SAP in ‘s-Hertogenbosch.